دنیای فناوری نوبایل و کامپیوتر

معرفی برترین محصولات حوزه تکنولوژی

هدفون ها را بهتر بشناسیم!

هدفون یک جفت بلندگوی کوچک است که برای گوش دادن به صدا از رایانه، پخش کننده موسیقی یا سایر دستگاه های الکترونیکی دیگر استفاده می شود. هدفون ها در اصل از یک بلندگو برای هر گوش تشکیل می شدند که توسط یک نوار روی سر به هم متصل می شد. در حالی که این سبک هنوز مورد استفاده قرار می گیرد، هدفون های مدرن با فرمت بسیار کوچکتر نیز در دسترس هستند که در گوش قرار می گیرند و معمولاً هدفون های هدفون نامیده می شوند. هدفون های امروزی می توانند بی سیم یا سیمی باشند.
 
هدفون‌ برخلاف بلندگوهایی طراحی شده‌اند که صدایی تولید می‌کنند که می‌تواند توسط هر کسی در منطقه شنیده شود. اولین هدفون در سال 1910 توسط نیروی دریایی ایالات متحده ساخته شد، هدفون های اولیه ساده بودند و به عنوان یک گوشی بدون وسایل الکترونیکی پیچیده استفاده می شدند.
هدفون که گاهی اوقات به عنوان هدفون شناخته می‌شود، یک دستگاه خروجی سخت‌افزاری است که به درگاه خروجی رایانه یا درگاه بلندگو وصل می‌شود. هدفون به شما امکان می دهد بدون ایجاد مزاحمت برای اطرافیان خود به صدا گوش دهید یا فیلم تماشا کنید. 
هدفون که گاهی اوقات به عنوان هدفون شناخته می‌شود، یک دستگاه خروجی سخت‌افزاری است که به درگاه خروجی رایانه یا درگاه بلندگو وصل می‌شود. هدفون به شما امکان می دهد بدون ایجاد مزاحمت برای اطرافیان خود به صدا گوش دهید یا فیلم تماشا کنید. تصویر نمونه‌ای از هدست HyperX USB از Kingston  است که شامل یک میکروفون (یک دستگاه ورودی)، راه‌حلی محبوب برای بازی‌های رایانه‌ای است.
۰ ۰

پاور بانک چیست؟کامل ترین معرفی


پاور بانک چیست؟
 
پاور بانک یک باتری قابل حمل است که برای شارژ مجدد وسایل الکترونیکی در زمانی که به شارژر دیواری معمولی دسترسی ندارید طراحی شده است. از دستگاه‌های باریک و جیبی گرفته تا پاوربانک‌های بزرگتر و با ظرفیت بالا - می‌توان از آنها برای شارژ تلفن همراه، تبلت، دوربین، بلندگوهای قابل حمل، کنسول‌های بازی یا حتی لپ‌تاپ استفاده کرد
 
بنابراین مفهوم پاوربانک بسیار ساده است: یک باتری قابل شارژ که می‌توان از آن برای شارژ دستگاه‌های دیگر استفاده کرد. با این حال، حتی اگر پاوربانک‌ها بسیار ابتدایی به نظر برسند، می‌توانند فناوری‌های بسیار پیچیده‌ای را در خود داشته باشند.
 
به عنوان مثال، به منظور کاهش خطر خرابی، بسیاری از ویژگی‌های ایمنی اضافه شده است: حفاظت از شارژ بیش از حد، محافظت در برابر تخلیه بیش از حد، حفاظت از اتصال کوتاه و غیره.
 
انواع دیگر فناوری‌هایی که اغلب در پاوربانک‌ها دیده می‌شوند، فناوری‌های شارژ عبوری، شارژ بی‌سیم، و فناوری‌های شارژ سریع مانند شارژ سریع کوالکام، تحویل نیرو، یا PowerIQ هستند. برخی از مدل‌های جدیدتر حتی از فناوری‌های باتری آینده‌نگر مانند فناوری GaN یا گرافن استفاده می‌کنند.
پاور بانک چگونه کار می کند؟
 
از آنجایی که پاور بانک ها اساساً باتری های معمولی با برخی ویژگی های اضافی هستند، مانند هر باتری قابل شارژ دیگری کار می کنند. آنها ابتدا انرژی را تا حداکثر ظرفیت خود ذخیره می کنند و پس از اتصال به دستگاه دیگری که نیاز به شارژ مجدد دارد، آن را آزاد می کنند. این اصل اساسی آن است.
 
البته از نظر مدار می توانند دستگاه های کاملا پیچیده ای باشند. علاوه بر شارژ و شارژ، ویژگی های دیگری مانند ویژگی های ایمنی، نشانگرهای قدرت، فناوری های شارژ سریع و غیره نیز دارند.
 
انواع پاور بانک ها کدامند؟
 
پاوربانک ها در شکل ها و اندازه های مختلف و متناسب با بودجه و نیازهای برق مختلف تولید می شوند. شارژرهای قابل حملی وجود دارند که تقریباً برای هر دستگاهی قابل استفاده هستند. اکثر مردم پاوربانک می خرند تا از آن برای تلفن همراه، تبلت یا لپ تاپ خود استفاده کنند. اما برخی از شارژرهای قابل حمل را می‌توان برای دستگاه‌هایی مانند هواپیماهای بدون سرنشین، یخچال‌های کوچک یا حتی دستگاه‌های خواب CPAP نیز استفاده کرد.
مدل‌های شارژر قابل حمل جدید هر روز با فناوری‌های شارژ بهبودیافته عرضه می‌شوند. برخی از پاوربانک‌ها حتی با استفاده از انرژی خورشیدی کار می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به عنوان یک قاب محافظ که تلفن شما را نیز شارژ می‌کند، کار می‌کنند. از نظر شکل، محبوب‌ترین آن‌ها استوانه‌ای یا مستطیلی هستند، شبیه به گوشی‌های هوشمند یا دسته‌ای از ورق‌های بازی.
 
نحوه شارژ پاور بانک
 
همه پاوربانک ها دارای پورت ورودی برق هستند. نوع پورت می تواند بر اساس مدل متفاوت باشد اما micro USB تا همین اواخر محبوب ترین پورت بود. با این حال، میکرو یو‌اس‌بی به تدریج با پورت‌های USB نوع C جایگزین می‌شود که به نظر می‌رسد استاندارد جدید سال‌های آینده باشد. بنابراین، اگر به دنبال خرید یک پاوربانک جدید هستید، توصیه ما این است که به دنبال یک پاوربانک با پورت ورودی USB نوع C باشید. در اینجا فهرستی از برخی از بهترین پاوربانک‌های USB C آمده است.
کارآمدترین راه برای شارژ پاور بانک استفاده از شارژر دیواری است که می تواند توان خروجی بالایی را ارائه دهد. استفاده از یک شارژر دیواری با کیفیت پایین که به عنوان مثال فقط 2 آمپر را ارائه می دهد، می تواند زمان شارژ را برای چندین ساعت افزایش دهد. به همین دلیل، ما فهرستی از بهترین شارژرهای GaN و یکی از بهترین شارژرها با Quick Charge 3.0 و 4.0 گردآوری کرده‌ایم. راه دیگر برای شارژ پاوربانک استفاده از ایستگاه شارژ است.
 
راه‌های دیگر برای شارژ پاوربانک استفاده از درگاه USB لپ‌تاپ، فندک خودرو، یا استفاده از شارژر خورشیدی مانند Anker 21W است. با این حال، همه این روش ها کندتر هستند و باید از آنها اجتناب کنید، مگر اینکه نتوانید به شارژر دیواری دسترسی داشته باشید.
 
حتماً راهنمای ما در فروشگاه اینترنتی سوکت در مورد نحوه استفاده از پاوربانک برای اولین بار را نیز بخوانید.


۰ ۰

اولین مطالب آزمایشی من

این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.